Welcome у «бригадні» 90-ті. 21 серпня між 18.45 та 19.30 год на м. «Лісова» невідомі молодики спортивної зовнішності арматурою побили вікна у машинах, які зупинилися підібрати пасажирів. Спільнота розділилася: одні звинувачують у цьому офіційних перевізників і закликають також бити маршрутки. Інші кивають на пересічних водіїв, які нібито помстилися «грачам», бо ті створюють затори. Є ще третя версія: самі нелегали – «грачі» та «спринтери» (нелегальні експреси) – не поділили між собою територію. Аргументи до кожної версії спробували зібрати журналісти «Трибуни».
У відгуках до постів на FB частина коментаторів вважає, що троща автівок – це помста офіційних перевізників за перехоплення «грачами» пасажирів, саме тому маршрутники і найняли «тітушок»,
«Маршруточники перейшли межу. Тепер суспільство має висувати маршруточникам вимоги або гнати геть. Хочеш возити людей, то забезпеч рух по графіку на нормальному автобусі з низькою підлогою і електронним квитком. А сучасна “система перевезення” пасажирів має піти в минуле разом з чиновниками, які її кришують», – пише в своєму пості депутат Андрій Саук.
Ще частина коментаторів стверджують, що «грачів» у такий спосіб «попередили» інші водії, адже ті створюють затори і заважають проїзду.
Попри викладені фото пошкоджених машин, ніхто з водіїв і пасажирів чомусь не зміг ні сфотографувати нападників, ні записати на відео, ні їм протистояти.
Та все ж більша частина спільноти «грішить» на легальних перевізників. У коментарях відкрито звучать заклики не лише влаштувати бойкот перевізникам – не користуватися їхніми послугами, які далекі від належних, а і трощити маршрутки. У свою чергу попутним автівкам, які «підхоплюють» людей на м. Лісова, рекомендують самостійно захищати своє майно – озброюватися газовими балончиками, битами та купувати зброю. А водіям побитих автівок радять звернутися в поліцію.
За інформацією начальника Броварського райвідділу поліції Олега Янчинського, протягом 21-23 серпня до них не надходило жодного повідомлення чи заяви стосовно побиття автівок на м. Лісова. У свою чергу начальник Деснянського управління поліції ГУНП у м. Києві Олександр Косовський журналістам «Трибуни» повідомив, що 21 серпня до них по лінії «102» надійшло 4 повідомлення щодо пошкодження автомобілів. Однак усі опитані водії написати заяви в поліцію відмовилися. Чому? Наші журналісти спробували зв’язатися із потерпілими водіями (через свідків), та на контакт ті не вийшли.
У свою чергу керівник асоціації «Автоперевізники Київщини» Олексій Павленко стверджує, що офіційні перевізники до цих заворушень не мають ніякого відношення, адже не мають підстав для конфлікту, тож не варто на цьому спекулювати. І запевняє: пасажири не розібралися в суті і провокують до радикальних дій, а нелегали справжню суть конфлікту замовчують. «Броварчанам відомо, що від міськвиконкому щоденно відправляються на Київ експреси – це тіньовий ринок пасажирських перевезень, який існує у Броварах не перший рік, – каже керівник асоціації. – Місце відправлення “спринтерів” на “Лісовій” перенесено трошки далі від офіційних перевізників. І саме на цьому місці виник конфлікт між водіями «спринтерів» і «грачами», бо на одному місці не може бути одночасно двох перевізників».
Нагадаємо, у лютому минулого року депутати від «Солідарності» під міською радою спробували «поганяти» нелегалів-«спринтерів», однак останні курсують і нині. І навряд, що міський голова та його заступники про це не знають.
У свою чергу один із водіїв «спринтерів», який не побажав назвати свого прізвища, стверджує, що і «спринтерам» і «грачам» ділити немає чого: це проблема офіційних перевізників та нелегалів на легковиках.
Олексій Павленко переконує: нелегальний ринок перевезень існує, але це не справа перевізника воювати з цим явищем. До того ж, стверджує керівник асоціації, легальні перевізники, б’ючи вікна у «нелегалів», не стали б ризикувати своїм майном, адже автобус – не скло у машині, і коштує 2 млн 200 грн. У який спосіб офіційні перевізники можуть конкурувати та згодом витіснити «спринтерів» і «грачів», керівник асоціації бачить два виходи: введення на державному рівні системи штрафів для «нелегалів» та надання можливості перевізникам завозити із-за кордону якісні, сучасні автобуси. А поки що перевізники поступово оновлюють рухомий склад. Для цього, за словами пана Олексія, відкрито кредитну лінію на 15 млн грн, і ТОВ «Автосоюз» та ТОВ «Бровари-Автопас» вже придбали по 3 нових автобуси. Загалом, як стверджує Олексій Павленко, протягом року рухомий склад підприємств-перевізників оновиться на 20%.
Фото – Ілля Степанов, Олена Павленко, Анастасія Пахута