За підсумками другої хвилі гендерного моніторингу журналістських матеріалів гіперлокальних медіа Київщини, серед онлайн-видань «Трибуна- Бровари» отримала найвищий рівень гендерної чутливості.
Про це виданню стало відомо з розсилки результатів дослідження гендерного моніторингу гіперлокальних медіа Київської області «Газета «Вишгород» і видання «Трибуна Бровари» – найбільш гендерночутливі у квітні: результати моніторингу».
Гендерний моніторинг публікацій гіперлокальних друкованих та інтернет-видань стартував в Україні в лютому 2020 року. Моніторинг відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується «Волинським прес-клубом» у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.
Із 11 до 17 квітня 2020 р. моніторили
5 друкованих ЗМІ:
- «Бучанські новини»
- «Вісник Кагарличчини»
- «Вишгород»
- «Громадська думка»
- «Яготинські вісті»
Та 5 інтернет-видань:
- «Кагарлик.City»
- «Переяслав.City»
- «Трибуна -Бровари»
- «Хроніки Обухова»
- «04597.com.ua – Сайт міста Ірпеня
Загалом проаналізовано 275 матеріалів.
Кожне медіа аналізували за п’ятьма критеріями:
- дотримання гендерного балансу (представленість жінок і чоловіків як експерток/експертів, героїнь/героїв);
- вживання фемінітивів;
- наявність стереотипних образів;
- наявність сексистського контенту в журналістських матеріалах і публікацій на гендерну тематику.
Як вказано в результатах моніторингу, головними темами в квітні стали COVID-19 і Великдень. У Київській області відсоток матеріалів, у яких йдеться про коронавірус, склав 59% загалом. Історичну площину пандемій висвітлили два інтернет-видання: на сайті «Кагарлик.City» та «Трибуна Бровари»:
Як в інтернет-виданнях, так і в друкованих ЗМІ, жінки домінують в якості експерток у темі соціальної політики та соцзахисту (100%), а також у побутових темах. Експерток в цілому більше в
друкованих ЗМІ (30%), ніж в інтернет-виданнях (21%), точно так і героїнь (54%) і (30%).
Найбільший відсоток залучення експерток у новинах сайту «Кагарлик.City» – 64%, найменший у «Хронік Обухова» – 6%. «Трибуна Бровари» і «Хроніки Обухова» у 100% вживають фемінітиви.
З огляду на вказані вище критерії та показники, найбільш гендерночутливим онлайн-виданням квітня стала «Трибуна -Бровари» (48%). На другій позиції – «Хроніки Обухова» (45%).
Загальний Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа Київщини у квітні 2020 року склав 38% (у лютому – 43%).
Згідно з результатами моніторингу, загальна кількість використаних фемінітивів та маскулінітивів у друкованих ЗМІ Київщини складає 24%, а в інтернет-виданнях – 70%. Зафіксовані вже звичні фемінітиви – пасажирка, начальниця, засновниця, очільниця, ювілярка, вихователька, порадниця, рятівниця; але є й ті, до яких медіа ще звикають – заступниця, кандидатка, диригентка, директорка та арт-директорка.
Як вказано в результатах моніторингу, прикладів використання гендерних стереотипів або сексизму протягом моніторингового періоду зафіксовано не було ані в друкованих, ані в мережевих виданнях Київської області. Тематична публікація щодо гендерних питань знайшлася лише на сайті «Трибуни- Броварів»:
Повідомити про домашнє насилля можна через чатбота в «Телеграмі»
Зауважимо, що за три місяці дослідження «Трибуна-Бровари» – у трійці лідерів серед найбільш гендерночутливих інтернет-видань Київщини. А в квітні – очолила рейтинг.
Читайте також: Журналістка «Трибуни» – серед переможців конкурсу із антикорупційних розслідувань